17 Temmuz 2012 Salı

Rowenta RO8221 Elektrikli Süpürge İnceleme

Uzun araştırmalar neticesinde Rowenta RO8221 aldım. Sulu modeller arasında gidip geldim ama sonra sulu modellerin bir çoğunda motora su kaçması, koku problemi vs. gibi sorunların bir hayli fazla olduğunu gördüm. Riske girmek istemedim ve klasik metoda devam dedik.

Bu modeli tercih etmemdeki ana sebepler sessiz olması (68 dB) ve elektrik tüketiminin az olması (900 watt). Bir çok arkadaş ürünlerin watt değerine bakarak aldanıyor, sanki yüksek watt yüksek emiş gücü ya da performans sanıyor. Halbuki ben ürünü almadan önce elektro mağazarlada test ettim, emiş gücünde hiçbir şekilde azalma ya da şikayet edilecek bir husus bulunmamakta.

Rowenta 8221'in kutu içeriği resimlerden de görebileceğiniz gibi bir hayli zengin, ayrıca malzeme kalitesi olarak da Philips PowerPro FC8766 modelini gördüm de arada Rowenta lehine bir hayli fark gözlemledim. Bu anlamda Rowenta gerçekten de önde. Özellikle bu Philips'in tutma kısmındaki tasarım bence çok kötü olmuş. Rowenta'nun temizlik konusuna gelecek olursak, gerçekten pratik diyebilirim ve neredeyse her parçası temizleniyor. Temizlik konusunda kullanım kılavuzunu incelemenizi tavsiye ederim, detaylıca belirtilmiş ve hangi parçayı nasıl temizlemeniz gerektiği fotoğraflarla anlatılmış.

Yaklaşık 3-4 aydır kullanmaktayız ve acaba şurası şöyle olsa mıydı ya da bu böyle daha iyi olurdu dediğimiz bir husus yok şu ana kadar. Umarım bayağı bir süre de olmaz.

Kullanma Kılavuzu Link
https://yadi.sk/d/qh2K4q283DhExM

































26 yorum:

  1. Değerli blog kullanıcısı siteniz hakkında çok olumlu tepkiler görüyoruz Tuzla halı yıkama olarak paylaşımlarınızı ve makalelerinizin devamını diler teşekkür ederiz...

    YanıtlaSil
  2. bu çektiğiniz resimler 3-4aydır kullanmakta olduğunuz makinaya mı ait? Bende 3-4 aydır kullanıyorum zaten yeni çıkmıştı ozaman sanırım makina, gerçekten çooook memnunum ama benimki sizinki gibi temiz değil maalesef, kendimden utandım görünce,hele o üçgen aparatına bayılıyorum ama tekerleklerinden saçlarımı ayıklamak çok zor oluyor.. bu arada şiddetle tavsiye ederim, verdiğiniz parayı %100 hak ediyor hele evde kedi/ köpeğiniz varsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimleri, makineyi yeni aldigimizda cekmistim, tabii ki su anda ilk gunku gibi temiz diyemem ama kirli hic degil :)

      Sil
  3. bir şey daha eklemek istedim, filtresini yeni gördüm, onu ne kadar sıklıkla temizliyorsunuz??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslinda hepa filtre yikanabiliyor ama biz pek yikamiyoruz, her temizlik sonrasi elle filtreyi vurarak temizliyoruz.

      Sil
  4. Merhaba arkadaşlar, Ro8221 model elektrikli süpürge hepa filtresini süpürgemarket.com internet sitesinde buldum. Hiçbir sorun yaşamadım Sizler için aşağıda paylaşıyorum,
    http://www.supurgemarket.com/rowenta-8221-hepa-filtre-p-5426.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu önemli bilgi için çok teşekkürler Muhammet Bey.

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba. 5 ay önce falan biz de aldık bu süpürgeden. Ancak şu sıralarda bir sorun yaşıyoruz ve sebebini çözemedik. Sizin de resimlerinizde yer alan motorun üstündeki süngerli filtre son 1 kaç süpürmedir acayip kirleniyor. İşin kötü tarafı filtrenin alt kısmına yani motor tarafına toz parçaları kaçırıyor. Eskiden tüm evi süpürdüğümde bile ancak sizin resminizdeki kadar kirlenirdi (veya biraz daha fazla) ama şu sıralar öyle değil. Siz böyle bir sorunla karşılaştınız mı hiç?

    YanıtlaSil
  7. Anladığım kadarıyla sorun temizlikçi kadının toz haznesini tam oturtmamasından kaynaklıymış. Biraz oynadım toz haznesini takarken, yeterli sertlikte ittirmezseniz tam oturmuyor ama oturmuş gibi duruyor (yani düşmüyor). Eğer dikkat edilmezse bu durum gözden kaçabilir ve dolayısıyla tozun bir kısmı siklonlara giderken bir kısmı da direk filtrenin olduğu yere gidiyor...

    YanıtlaSil
  8. Ahmet Bey merhaba, ben cevap verene kadar siz sorunu çözmüşsünüz. Paylaşımınız için teşekkür ederim, önemli bir detayı paylaşmışsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Sizin paylaşımınıza katkı yaptıysam ne mutlu. Dediğiniz gibi oldukça önemli bir detay. Zira dikkat edilmeyip sürekli bu şekilde kullanılırsa süpürgenin çekim gücünün azalıp, bir süre sonra da motorunun yanması kaçınılmaz olur. Çünkü ilk mesajda da belirttiğim gibi direk motor üstündeki sünger filtreye giden tozların motor tarafına geçmesini, tozların çok yoğunluğundan dolayı filtre engelleyemiyor.

      Sil
  9. Bu ürünü aksesuarları tam olarak alabileceğim bir site önerebilirmisiniz?
    Rowenta RO 8221
    Philips FC 9262
    Simens X6.0 extreme
    Üç marka arasında gidip geliyorum tavsiyeniz hangi marka olacaktır.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ben de bu Ro8221i almadan önce çok kararsız kaldım. (Özellikle Philips Marathon FC 9225 ile. Ayrıca bu modelin emiş gücü FC 9262'den 75 watt daha yüksek). Ama düşük enerji tüketimine öncelik verdim ve 2.5 katı kadar enerji tüketen ürünleri almak yerine 900 watt Ro8221'i aldım. Ayrıca bu kararı vermemi eozen81 gibi değerli arkadaşların yaptığı incelemeler de kolaylaştırdı. Şu kadarını diyebilirim ki bundan daha fazla emiş gücüne sahip bir süpürge, ancak hassas durumlarda (alerji vb.) veya fantezi olsun diye alınır. Ayrıca geçen gün FC 9225 in çekim gücünü deneme fırsatım oldu. Evet Ro8221'den daha fazla olduğu hissediliyor ama dağlar kadar da fark yok. Hem bahsi geçen 2 Philips modelinin de toz haznesi 1.5 lt (rowenta 2 litre, simens x6.0 3 litre)... Kısacası çok fazla emiş gücü takıntınız yoksa Ro8221 3 ürün arasından en idaeli bence... Eksik kalmaması açısından şunu da ekleyeyim, Ro8221'in gördüğüm tek dezavantajı, eski tip ince halılarda (kabarık olmayanlarda) belirli bir yönde gelgit yapmak zorundasınız yoksa süpürge başlığı sekiyor. Bu durum eski süpürgemde çok daha azdı ama onun emiş gücü çok daha düşük olduğu için kıyas yapmak doğru olmaz. Ancak aynı durum Fc 9225 vb. ürünlerde var mıdır bilmiyorum

      Sil
  10. BU SÜPÜRGE TOZ TORBALI VE TORBASIZ OLARAK 2 AYRI SEÇENEKTE Mİ SUNULUYOR

    YanıtlaSil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. merhaba.. Bende uzun süredir hangi süpürgeyi alsam diye kararsızım. Gözlemlerime göre rowenta ro8221 karar kıldım gibi bişey. Kullanan arkadaşlara sormak istedigim bi soru var. Her toz torbasız süpürgelerde muhakkak filtreler değişiyor fakat magazadaki satıcı bana değişmeyeceğini söyledi bu doğrumudur ?

    YanıtlaSil
  13. güç eksilme ve artırma düğmesi var mı tek moddamı çalışıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, 4. Resimdeki aparat üzerinde düğmesi var. Bahsettiğiniz gibi devirip ayarlıyor

      Sil
    2. Evet, 4. Resimdeki aparat üzerinde düğmesi var. Bahsettiğiniz gibi devirip ayarlıyor

      Sil
  14. Ben de Rowenta'ya karşı aşırı bir memnuniyet söz konusu:) Her ürününü gözü kapalı alırım. Rowenta CF3410 Curler Timer Saç Maşasını yıllardır kullanıyorum. Aşırı memnunum. Herkese tavsiye ederim. Güzel ve bilgilendirici bir içerik olmuş teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  15. Merhaba,
    Kullanım kılavuzunu tekrardan yüklemeniz mümkün mü acaba.
    Linkler ölmüş sanırım.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  16. meraba bu süpürgeyi hala kullanıyormusunuz memnunmusunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, evet halen kullanıyoruz, memnunuz lakin bozulursa alacağım tek marka olacak o da Dyson, Dyson teknoloi ve emiş gücü olarak çok ayrı bir boyutta.

      Sil